ගැහැනිය සහ පිරිමියා
පිරිමියා සහ ගැහැනිය
ස්වාභාවිකව වෙන් කළ නොහැකි
පරමාදර්ශ දෙකකි.
අස්වාභාවිකව
වෙන් කළ හැකි
පදගතාර්ථ හෝ
පද දෙකකි.
පිරිමියා මහෞෂධය.
ගැහැනිය ද්වඟුල ප්රඥාය.
නමුත්,
ඉංගිලිසියේ ඇත්තේ
අකුරු දෙකක
වෙනසකි.
කිසි දිනෙක,
ගැහැනිය තම ඇස්
තම ඇසින්ම
නොදකින්නීය.
පිරිමියා
තම ඇස්
සියැසින් තියා මනසින්වත්
නොදකින්නේය.
උහු ඒවා වනති, හදති.
විඳිති, රස බලති.
නමුත්
ඒ සියල්ල කැටපතකිනි.
පිරිමියා වරදක් කළොත්
එය තිලකයකි.
උදාහරණ බොහෝය;
තහනම් ගසේ ගෙඩි කෑම,
ජීවියකුට වෙඩි තැබීම හෝ ඝාතනය ,
හුඹස් කැඩීම,
නූපන් දරුවන් මැරීම
ඉන් සමහරකි.
ගැහැනිය වරදක් කළොත්
එය කැළලකි.
සුදු සමේ රතු බිබිලි වැනිය,
මුහුණ මැද වූ තඩි ඉන්නෙකු වැනිය.
උදාහරණ බොහෝය;
තහනම් ගස සොයා ගැනීම,
එහි ගෙඩි කැඩීමට පෙළඹවීම,
සර්පයින් සමග සෙල්ලම් කිරීම,
ආසාවකට දරුවෙකු වැදීම,
උන් තිඹිරිගෙයි අතරමං කිරීම
ඉන් සමහරකි.
ගැහැනිය තමා ගැහැනියකැයි
තවම නොදනී.
පිරිමියා තමා පිරිමියෙකැයි
තවම නොදනී.
දෙබිඩි දිවියකට තුරුල්ව
ගැහැනිය පිරිමි වැඩත්,
පිරිමියා ගැහැනු වැඩත්
කරනුයේ එබැවිනි.
ස්වාභාවිකව වෙන් කළ නොහැකි
පරමාදර්ශ දෙකකි.
අස්වාභාවිකව
වෙන් කළ හැකි
පදගතාර්ථ හෝ
පද දෙකකි.
පිරිමියා මහෞෂධය.
ගැහැනිය ද්වඟුල ප්රඥාය.
නමුත්,
ඉංගිලිසියේ ඇත්තේ
අකුරු දෙකක
වෙනසකි.
කිසි දිනෙක,
ගැහැනිය තම ඇස්
තම ඇසින්ම
නොදකින්නීය.
පිරිමියා
තම ඇස්
සියැසින් තියා මනසින්වත්
නොදකින්නේය.
උහු ඒවා වනති, හදති.
විඳිති, රස බලති.
නමුත්
ඒ සියල්ල කැටපතකිනි.
පිරිමියා වරදක් කළොත්
එය තිලකයකි.
උදාහරණ බොහෝය;
තහනම් ගසේ ගෙඩි කෑම,
ජීවියකුට වෙඩි තැබීම හෝ ඝාතනය ,
හුඹස් කැඩීම,
නූපන් දරුවන් මැරීම
ඉන් සමහරකි.
ගැහැනිය වරදක් කළොත්
එය කැළලකි.
සුදු සමේ රතු බිබිලි වැනිය,
මුහුණ මැද වූ තඩි ඉන්නෙකු වැනිය.
උදාහරණ බොහෝය;
තහනම් ගස සොයා ගැනීම,
එහි ගෙඩි කැඩීමට පෙළඹවීම,
සර්පයින් සමග සෙල්ලම් කිරීම,
ආසාවකට දරුවෙකු වැදීම,
උන් තිඹිරිගෙයි අතරමං කිරීම
ඉන් සමහරකි.
ගැහැනිය තමා ගැහැනියකැයි
තවම නොදනී.
පිරිමියා තමා පිරිමියෙකැයි
තවම නොදනී.
දෙබිඩි දිවියකට තුරුල්ව
ගැහැනිය පිරිමි වැඩත්,
පිරිමියා ගැහැනු වැඩත්
කරනුයේ එබැවිනි.